Sociale Media

Omdat jouw community belangrijker is dan eender wat. 

Strategie

Het belangrijkste aspect in Sociale Media is de strategie en manier van aanpak. We groeien een community rond jouw brand met langdurige campagnes, of zorgen ervoor dat élke relevante persoon jou heeft gezien met kort & krachtige campagnes.

Posts

Hoe gaan we de posts formatteren? In welke tone of voice zal uw bedrijf zich vertonen op Sociale Media? Minder formeel dan op nieuwbrieven en in de krant, maar ook niet te informeel? De kwaliteit van de foto/video en copywriting* zijn de belangrijkste factoren.
*copywriting = is niet het kopiëren van geschrift, maar tot op de letter de juiste woorden kiezen die goed lezen, blijven plakken en converteren

Video

Het is al langer bekend dan vandaag: video is hét formaat om uw doelpubliek te bereiken in de twenties. Zelfs podcasts worden meer geluisterd wanneer ze in videovorm worden gegoten. Goeie audiovisuele balans en interessante informatie gecombineerd met een sterke hook zijn hierin de belangrijkste factoren. 

Adverteren

Social Media is een sterk kanaal om organisch te groeien, door middel van adverteren kan je deze groei accelereren. Ook lead generation gebeurt nu voornamelijk op Sociale Media, door de AI-verwikkelingen die Google Ads minder relevant maken. 

Analyse

Het analyseren van het doelpubliek en hoe goed u ze bereikt is het belangrijkste aspect van heel het Sociale Media verhaal. Pilli analyseert de media heel diep, maar presenteert de resultaten op een menselijke en begrijpelijke manier.

Interessante FAQ's

  • Brand Awareness
  • Website verkeer
  • Engagement van de klant
  • Kost-efficiënte marketing
  • Vindbaarheid & betere ranking op zoekmachines

Héél goeie vraag! Met een heel variërend antwoord. 

KMO’s die zich vooral richten op andere bedrijven, hebben minder nood aan Sociale Media. Echter kan het een enorm sterke bonus zijn bovenop andere marketingkanalen. Denk aan het verhaal van Belinus zonnepanelen: zij promoten hun product zo sterk naar de eindconsument, zodat leveranciers niet anders kunnen dan het product aan te bieden. Op die manier kan je met Sociale Media veel macht over de markt creëeren. 

Voor KMO’s die zich vooral op particulieren richten, is het een MUST-HAVE. Zonder Sociale Media neemt de moderne klant een bedrijf niet serieus, en neemt het bedrijf ook geen gebruik van het reeds bewezen Sociale Media voordeel.

Persoonlijk, Purpose en Promotioneel! En de mix van deze inhoud zal ervoor zorgen dat je ideale klant contact met je opneemt.

Sociale media is de plek waar kopers en klanten op een organische manier met elkaar in contact komen. Mensen zoeken elkaar op voor begeleiding, advies, informatie, bronnen en nog veel meer. De mensen die dat allemaal bieden, beginnen zich te onderscheiden als thought leaders en materiedeskundigen. Hun perspectieven beïnvloeden beslissingen.

Ontmoet ons IRL* of online